En f.d. statsminister för Swedbank



Så allvarligt är det alltså! Nästa steg skulle ha varit nedläggning av banken förmodar jag. Det som är positivt med GP i den här rollen är väl att man kan räkna med en ordentlig storstädning. Utblåsning som de säger om gamla hus som behöver renoveras. Så det är vad jag hoppas på: alla som haft det minsta att göra med penningtvätt ska bort - och det utan en krona i avgångsvederlag. Och de avgångsvederlag som redan bealts ut ska krävas tillbaka, vinster som härrör från penningtvätt ska föras tillbaka centralt och man kan gärna byta namn!


Roy Andersson Och detta tilltror du den man som hade och har huvudskulden till att det togs flera hundra miljarder från pensionärerna?

  • Roland Ch Johansson Kanske jag mer hoppas än tilltror honom det. Han är en slugger utan ideologi och kan kanske göra ett "beställmingsjobb" om än outtalat samtidigt som han, förstås, berikar sig själv ytterligare. Ont ska med ont fördrivas! Så ha får gärna göra ett sista jobb och sedan försvinna ut till vänster (och in på systembolaget). Ja, han har mycket på sitt samvete (kommunaliseringen av skolan beordrad av IK och den vettlösa satsningen på sahlinskan), men rent formellt så var väl det här med pensionspengarna ett beslut från samtliga partier (kanske inte V) och som röstades igenom under två olika (en s och en borgerlig) regeringar. Så minns jag i alla fall att jag läste och tolkade det någonstans.

  • Roy Andersson Rätt, inte ensam ansvarig, men huvudansvarig. Rätt igen: V fick inte vara med för alla visste att dom skulle vägra och SD hade då ännu inte kommit in i Riksdagen.

  • Roland Ch Johansson Skulle inte förvåna mig om han var "hjärnan bakom", kanske den ende som fullt ut förstod vad det hela innebar.

  • Roy Andersson När det var gjort sa han ungefär: -Det här kommer inte att bli uppskattat den dagen när det börjar tillämpas.
  • Roland Ch Johansson Det minns jag också att han ska ha sagt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

S:t Barhélemy under svenskt välde

Havsnivåhöjningar

Fuskande svenska politiker