Det goda välfärdslandet



Ja, man blir ju besviken på det förmodade "välfärdsland" man trodde sig bo i. Har just fått besked om att min fru inte kommer att nådigt "erhålla" s.k. änkepension om jag skulle avlida före henne. Det förra har jag alltid i min enfald trott och det senare är ett antagande som bygger på livserfarenhet.

Vi var inte tillräckligt snabba med att skaffa barn tydligen. Det är väl inte så jäkla lätt alltid! Det skulle vi ha gjort senast under 1989 (men nu blev det inte förrän tre år senare efter en härliga semester på Lanzarote) alternativt skulle vi ha träffats tidigare och varit gifta i fem år före utgången av 1989. Men det var det aldrig någon som sa till mig. Inte ens under 1988 då folk gifte sig som flugor.

Jävla sifferbögar, smartnissar och politrukker! I sådana här fall kan de minsann snåla med statens resurser. Att jag har jobbat, vanrivts med livet men likväl betalt skatt i 50 år, liksom mina förfäder före mig, är tydligen inte relevant.

Det här måste åtgärdas. Systembolaget nästa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

S:t Barhélemy under svenskt välde

Havsnivåhöjningar

Fuskande svenska politiker