Varde ljus!

En sann blogg


Ja, så skrev jag första gången i en blogg som jag sedan glömde lösenordet till. Den existerar dock fortfarande på denna adress: http://mellbergshusen.blogspot.com/. Därmed förklaras också tvåan i Blottenlogg 2.

Sedan öppnade jag nyligen en på http://blogg.expressen.se/individ/ i tanke att jag skulle dela upp produktionen i aktualiteter och icke aktualiteter i stort sett. Nu är jag osäker på om det är så bra. Det bli kanske lite för allvarligt. Får se hur det går. Så här gick den första policyn jag drog upp:

"Bloggen inte kommer att innehålla påhopp av något som helst slag MEN jag kommer inte att rädas att ta upp kontroversiella frågor om det är möjligt att hålla mig på ett i stort sett principiellt plan. Plus exempel från min mustiga fantasi förstås."

Det har väl förekommit en del påhoppsliknande grejer. Men mot offentliga personer och med tanke på den minimala läsekretsen blir det ju ändå inte allvarligt. En belysande detalj kan ge färg åt skriverier men att förlora sig i detaljer vittnar bara om att man är en virrhjärna. Lägg märke till följande. Det är sant.

"Bara undantagsvis kommer jag att skriva vad jag ätit till lunch eller middag eller nämna vilken tandkräm jag använder för tillfället. Ämnen och observationer som hamnar mellan alla genrer och kategorier skriver jag SÄRSKILT gärna om."

Och detta: "Något som jag genast tänker på är typer och typiskheter. Alltså typer av människor. Just nu är jag till exempel övertygad om att nästa alla världens invånare är smålänningar. Sans blague!"

Och detta: "Moderna företeelser som mobiltelefoni, kreditkort, föreläsningshysteri, duktighetskomplex etc. Inget heligt djur kommer att gå säkert. Jag vill vara som barnet i "Kejsarens nya kläder" och det kanske måste göra lite ont för att vi alla ska bli friskare men det är det säkert värt!"

Den som inte någon gång sticker sig på en rosentagg under läsningen förstår dock inte till fullo vad han/hon läser. Jag vill bara ha kontakt med personer som kan fortsätta resonera och vara vänner även om man tycker olika.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

S:t Barhélemy under svenskt välde

Havsnivåhöjningar

Fuskande svenska politiker