Fascismen har tusen ansikten



Den dubble läkarsonen och förre (?) socialdemokraten Johan Westerholm har skrivit en, som det syns mig, osedvanligt vederhäftig och väl underbyggd artikel i sin egen blogg "Ledarsidorna". Kan detta möjligen markera en brytpunkt i den sedan länge toppstyrda och kvävda svenska debatten? Ska gammelmedia och etablissemanget, som i sin godhetstörst är så oändligt tillåtande mot islam, äntligen våga tänka tanken på vad just ett sådant förhållningssätt faktiskt kan eller skulle kunna innebära? Varningsklockorna ringer allt oftare, tycker jag mig märka. 


Fascismens, nazismens liksom rasismens och för den delen kapitalismens/globalismens och sovjetkommunismens historiska spår förskräcker ännu och många skyggar för SD på grund av dess ursprung i den pubertala svenska vitmaktrörelsen. Skulle det då inte vara tragikomiskt, med stark betoning på tragiskt, om vi låter oss invaderas och manipuleras av en religiös, etnisk fascism, dvs ett elitstyre där individen är fullständigt underställd statens behov. Westerholm verkar här visa på (men jag är tyvärr själv oförmögen att kontrollera detta) att den muslimska etnofascismen redan etablerat sig i det svenska parlamentariska systemet. Han nämner namn och händelser och jag noterar bara även om jag rent intutivt redan börjat förstå att det går åt detta håll. 

Undrar bara hur denna etnofascism med starka band till det muslimska brödraskapet förhåller sig till och samspelar med traditionellt nationalistiska och fascistiska rörelser. Under senaste världskriget fick de ju stöd av självaste naztyskland och de är ännu idag förbjudna i Mellanöstern.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

S:t Barhélemy under svenskt välde

Havsnivåhöjningar

Fuskande svenska politiker